Goodiebags för barn
Det är inte enbart för vuxna som företagare eller event väljer att marknadsföra sig genom goodiebags. Barn är en mycket bra målgrupp att vända sig till.
Goodiebags för barn fungerar på samma sätt som för vuxna, förutom att innehållet är en aning förändrat. Här är det tänkt att innehållet ska locka barnet till att vilja ha mer av produkten, som i sin tur leder till att barnet önskar mer av sina föräldrar.
Barn är betydligt lättare att vända sig till än vuxna, då barn sällan har det kritiska tänkandet som vuxna besitter. Ser dom en leksak eller t.ex. godisbit som dom gillar, finns det inget att ifrågasätta. Barn vill ha mer av det dom gillar och företag kan lätt dra användning av detta, speciellt i jultider när mängder med julklappar börjar handlas in.
Det är dock inte lika vanligt, trots att det kanske borde vara det, att event och företag vänder sig just till barn för marknadsföring i form av goodiebags. Det vanligaste är att det kan förekomma på större mässor och event, alternativt av privatpersoner själva på t.ex. barnkalas.
Vid barnkalas är det oftast godispåse eller fiskedamm som gäller. Fiskedamm går ut på att låta barnen få kasta ett metspö över en gardin eller skynke, gärna ett blått som liknar vatten och själva få meta upp sin överraskning. Påsarna kan fyllas med allt ifrån små leksaker eller klistermärken, gärna blandad med godis, som är den absolut vanligaste fyllning att stoppa i påsen.
Goodisbags är ett roligt sätt att få fram och kunna marknadsföra sina produkter till människor. Barn, precis som vuxna kan behöva få testa leksaker eller pyssel för att veta om man är intresserad av dom. Kanske visar det sig att vad helst som finns i goodiebagen utvecklar ett nytt intresse hos dina barn, eller att du som förälder kan ta del av bra rabatter och erbjudanden gällande leksaker eller barnkläder. Som företagare gör du helt rätt i att marknadsföra dina produkter via goodiebags. Detta är ett sätt att låta kunderna få ett smakprov på utbudet och kanske lyckas du därav också öka försäljningen inför jul.