Bästa tipsen för en goodiebag till skönhetssalongen

Har du precis öppnat en skönhetssalong och vill ha ett öppningsevent? Kanske har du redan haft en salong länge men vill locka till dig nya kunder? Då är en goodiebag ett riktigt bra knep att ta till. Goodiebags har sedan länge använts som ett sätt för företag att marknadsföra sig själva och ge kunderna det där lilla extra som får dem att vilja komma tillbaka.

Goodiebags delas vanligtvis ut i samband med event och tillställningar, men det finns ingen regel som säger att du måste ha ett event för att kunna ge dina kunder roliga produkter och “smakprover”. Just skönhetssalonger använder ofta goodiesbags när det finns speciella tillfällen. Som tidigare nämnt kan det handla om att du vill ha premiär för din salong, men också när du vill öka varumärkeskännedomen och få fler kunder.

Bästa tipsen för skönhets-goodiebagen

Att en goodiebag är mycket uppskattad och ett bra sätt att presentera sina produkter är många redan medvetna om, men för att goodiebagen ska bli riktigt uppskattad gäller det att den också innehåller saker som folk kommer ha användning för. Här nedan listar vi våra bästa tips för dig som har en skönhetssalong och vill använda dig av goodiebags!

Satsa på bra produkter

Hela vitsen med en goodiebag är att ge ett smakprov på vad kunder kan få om de använder sig av din salong. Produkterna i goodiebagen kommer att avspegla ditt företag och verksamhet och du vill naturligtvis att salongen framställs på rätt sätt. Välj därför produkter som håller en hög kvalitet och som kommer till användning. Här kan du t.ex. ge bort högkvalitativ hudvård som ansiktskräm, serum eller ansiktsmasker. Alla människor har användning av hudvård och många nyttjar det på en daglig basis. Välj produkter utifrån ditt eget sortiment och de behandlingar du erbjuder.

Små produkter ger kvantitet

Visst kan det kännas lyxigt att få en riktigt dyr produkt i sin goodiebag, men de allra flesta människor föredrar trots allt kvantitet framför kvalitet – åtminstone när det kommer till goodiebags. Välj därför hellre flera små produkter än några enstaka stora och dyra. Det gör inte bara att påsen ser mer välfylld ut, utan det ger också mottagaren möjlighet att testa på flera olika saker.

Överdriv inte

Ett vanligt misstag är att man fyller goodiebagen alldeles för mycket. Det kan kännas kul att få ge bort en påse om är riktigt överfylld, men då förlorar goodiebagen sitt syfte ur ett ekonomiskt perspektiv. Målet är att marknadsföra dig själv och visst kommer det då kosta en del, men det ska inte kosta så mycket att du går back och förlorar på det. Välj ut några få produkter som är lite dyrare och välj därefter billigare alternativ. Det kan t.ex. vara en rabattkod på någon av de behandlingar som du erbjuder eller en kampanj som kunderna kan använda sig av. Just rabatter är något att föredra om du vill se till att så många som möjligt kommer till baka och nyttjar dina behandlingar.

sensational