Goodiebags – ett trevligt sätt att göra reklam för sitt företag
Att dela ut goodiebags är en företeelse som kommer allt mer. Goodiebags är fina papperspåsar som man ger bort och som innehåller olika produkter. Företag brukar dela ut goodiebags i samband mässor och liknande tillställningar. Man tackar deltagarna som kommer samtidigt som man får göra reklam för sig och ge ett smakprov från sitt utbud. Nöjda kunder kommer tillbaka och kan även dela med sig av varorna till andra. Organisationen SES, Sponsrings- och Eventsverige, har stor erfarenhet av att arrangera mässor och andra event. På Skatteverket kan man läsa mer om beskattning av gåvor såsom goodiebags. Andra tillfällen då goodiebags passar är bland annat födelsedagskalas och bröllop, då gästerna får med sig ett minne hem.
Vad kan en goodiebag innehålla?
En goodiebag kan innehålla alla slags produkter som är typiska för just ens eget företag. Själva påsen ska också vara snygg, ofta är de gjorda i vackert papper. Branschorganisationen Skogsindustrierna tar tillvara pappersindustrins intressen. Klädföretag kan till exempel lägga i en t-shirt med företagsloggan i påsen, och https://www.johnells.se/ satsar på kvalitetskläder från kända varumärken. Andra omtyckta gåvor är skönhetsprodukter, matvaror och godis. Goodiebagen gläder mottagaren samtidigt som den är en bra marknadsföring som stärker företagets image!